X
    גלישת רוחCategories:

חליפות גלישה: איך בוחרים חליפת גלישה?

מה שלומכם גולשים וגולשות יקרים? איזה פה פתחתי על התנאים הנדירים, כבר 11 יום שאין רוח ואני גולש גלים בחזירות בתנאי מעבדה. הזמן קצר והמלאכה מרובה תוך שבועות ספורים בישראל חוזר לשגרה. לפי התחזית הרוח חוזרת ביום שני, נשארו לי עוד 5 ימי גלישת גלים לפנים.

תאמינו לי כל כך טוב האוקיינוס השקט הזה הייתי נשאר פה לנצח.

בחיי יצא לי ללבוש כמה חליפות טובות מסוגים שונים ומשונים, בהתחלה הן היו פשוט זוועה די מקבילות לחליפות צלילה, היה סיוט ללבוש אותן, להוריד אותן והן היו מגבילות בתנועה. עם השנים הן הלכו והשתפרו, נהיו גמישות כבגדי גוף ופשוט תענוג ללבוש אותן, במידה מסויימת אפילו כיף לגלוש עם חליפה כי היא מספקת הגנה לגוף.

ישנם הרבה סוגי חליפות: רוכסן אחורי, רוכסן קדמי, קצרות, ארוכות, ידיים ארוכות רגליים קצרות, ניאופרין מלא, חלקי, בלי ניאופרין בכלל, וסטים, תפרים מודבקים, מולחמים, מבפנים / בחוץ או שניהם ועוד..

לגבי העובי חליפות נעות מעובי של 2 מ”מ עד 6 מ”מ כאשר מציינים אותו כ: 0.5 מ”מ, 2/1, 3/2, 4/3, 5/3. החלק העבה נמצא במרכז החליפה, בחזה ובגב, הדק ברגליים ובידיים.

ישנה טעות נפוצה שאנשים חושבים שחליפה אמורה לשמור אותם יבשים, לא נכון.
למעט חליפה יבשה שמשתמשים באנטרטיקה, לגבי שאר החליפות זה לא תופס.
חליפה אמורה לשבת עליכם צמוד, לתת למעט מים להיכנס ולהתחמם עם טמפרטורת הגוף.

בגדול השוק מפוצץ בחליפות נהדרות, לטעמי פחות משנה החברה יותר משנה הסגנון. הכוונה היא: יש הגיון בתור גולשי רוח או קייט רצוי מגן רוח (חתיכת ניאופרין בחזה ובגב שחוסמת את הרוח), אממה אני כבר שנים משתמש בחליפות לגלישת גלים בגלישת רוח וזה עובד נהדר, הסיבה היא נוחות.

איך יודעים איזו מידת חליפה מתאימה לכם?

כאשר קונים חליפה חשוב לזכור (תקף גם לגבי טרפז או כל חומר אלסטי) תקנו מידה אחת קטנה מהמידה שלכם בבגדים בכדי לספק את המרב חליפה צריכה לשבת בול. אחרי כמה גלישות החליפה מתרחבת וזה מה זה מבאס לגלוש עם חליפה שגדולה עליכם, נכנסים מים שמכבידים עליה והיא נהפכת לסמרטוט.

ידוע שבחנות אתם מודדים חליפה היא נראית עליכם אש, בייחוד אם לא מדדתם הרבה חליפות בחייכם, נראה לכם שהיא מתאימה כי קשה לכם ללבוש אותה. שימו עין על אזור הברכיים ומתחת לבית השחי, כמה שפחות כפלים יותר טוב.

ללבישה / הורדה של חליפה יש שיטה אז כדאי שפשוט תתרגלו לרעיון.

נכון יש גם מידה קטנה מדי, אם אחרי שלבשתם אותה קשה לכם להתכופף קדימה או יש לכם כאב באיזשהו מקום בגוף אז היא קטנה מדי.

המידות הנפוצות בחליפות הן:XXS, XS, S, MS, M, MT, ML, LS, L, LT, XL, XXL
 M ו – L הן המידות הנפוצות ולכן יש להן וריאציות שונות לדוגמא: מדיום שורט, מדיום ומדיום לונג.
הרוחב זהה ההבדל הוא באורכי השרוולים ברגליים ובידיים לגבהים שונים של אנשים.

שורה תחתונה: חליפה חדשה ויבשה מרגישה צמודה מחליפה רטובה. מה שנוח ללבוש בחנות, גדול עליכם. אם קשה לכם ללבוש אותה והיא ממש צמודה זו הבחירה הטובה.

אל תקשיבו למוכר, פשוט תקנו את החליפה הכי צמודה עליכם לא תצטערו.

לבישת והורדת החליפה

התחלת לבישת החליפה עדיפה בישיבה זה הרבה יותר נוח. שבו, תכניסו רגליים, קודם תרימו אותה כלפי מעלה שהחלק התחתון ישב כמו שצריך (מגן ברך על הברך) ורק אז תעברו לחלק העליון, תכניסו יד אחת לתוך שרוול מקמו אותה כמו שצריך ואז יד שנייה.

להורדת החליפה תתחילו מאזור הברכיים, מישכו רק את אזור הרגליים כלפי מטה, מישכו את קצוות שרוולי הרגליים שישבו על חצי כף רגל ואז כאשר תורידו אותה היא תשלף בקלות.

החודשים הקרים בישראל הם: דצמבר – פבואר, בשאר השנה לא כל כך קר.

בגדול חליפה 3/2 עושה את העבודה בישראל לרוב עונות השנה. מה שלמדתי עם השנים בתור אחד שרגיש לקור, זה שבעונות המעבר (צפוניות) וסטים עושים את העבודה מעל ומעבר. אפשר גם חליפה קצרה אבל לא חובה.

אחרי זה בחורף רוב הזמן אני משתמש ב – 3/2 למרות שכיום אני מאמין שאין על 4/3, 5/3 זה יותר מדי לישראל, 4/3 בלי ניאופרין בלי קשקושים זו החליפה הפייבוריטית שלי.

אני לא הולך להמליץ לכם על חברות שונות, עשו סקר שוק ותחליטו בעצמכם.

מה שאני כן יכול להעיד מנסיוני שישנן שתי חברות מובילות בעולם חליפות הגלישה: Quicksilver ו – Oneill. מחקר, פיתוח ושיווק על של עשרות שנים הופך אותן לחברות הנחשבות בעולם חליפות הגלישה.

חשוב לזכור! עם ייצור סדרתי אי אפשר לדעת אף פעם, לא משנה כמה טובה החברה תמיד יכולות לצאת סדרות פגומות. מה שטוב בחברות הגדולות שבד”כ כאשר יש פגמים הם במסגרת האחריות דגש על הבדרך כלל.

לזעטוטים כמוני בלי שכבות שומן מיותרות, קר מהרגיל ולכן לכם אני ממליץ בחום להתארגן על חליפה 4/3 בלי לחשוב יותר מדי. הכבדים שבחבורה לא צריכים בישראל יותר מ – 3/2 ואני מכיר כמה שבכלל לא לובשים חליפה גם בימים הקרים ביותר.

איזו חליפה לא לקנות?

התרחקו מניאופרין בידיים וברגליים (מגני רוח בידיים או רגליים), זו החליפה הכי נוראית שהיתה לי בחיים. נכון זה מחמם אבל זה הדבר הכי קשיח עלי אדמות, עדיף לשבת בסלון מול התנור מאשר להסתובב בתוך קונדום ממתכת.

תמדדו כמה שיותר חליפות במידות שונות, חברות שונות ורק אז תחליטו, אל תחפשו לחסוך את הגרוש וחצי. שווה להשקיע ולקבל גמישות, חום ובסופו של דבר גם ביצועים טובים יותר.

רון: